Modix Blog

18.01.17

De meerwaarde van een eigen website

Hoe van een bezoeker een klant maken

Uw eigen dealerwebsite, wij helpen u op weg.

Steeds meer mensen zoeken online naar informatie. Potentiële klanten verwachten dan ook dat een bedrijf in de automotive sector een website heeft. Daarbovenop speelt het mobiele aspect een belangrijke rol: responsive design in combinatie met gebruiksvriendelijkheid zijn een must geworden. Sinds de opkomst van de smartphones en de hoge concurrentiedruk, moeten bedrijven meegaan met de tijd want waar de klanten zijn, moet u zijn.

De meerwaarde van een dealerwebsite

Voor veel mogelijke klanten is de website het eerste contactpunt met het bedrijf. De eerste indruk bepaalt alles, waardoor de website up-to-date, mobiel en aantrekkelijk moet zijn. Dit leidt op zijn beurt tot meer bezoekers en potentiële klanten. Een responsive design zorgt ervoor dat de website compatibel is met alle platformen, wat ook leidt tot minder frustraties bij mogelijke klanten en versterkt zo de vindbaarheid in Google. Als laatste is een goede website de enige plaats waar je volledige controle hebt over de inhoud en huisstijl, zonder reclame van derden. Toch is een aanwezigheid op sociale media een meerwaarde, als dit goed beheerd wordt.

Voor bedrijven is het nuttig en zelfs noodzakelijk om online mee te spelen: een bedrijf laat zien dat het mee met de tijd is, gegevens zijn 24/7 beschikbaar en klanten komen niet meteen bij de concurrent terecht.


Modix AdBox – De juiste bezoeker, rechtstreeks op uw website.

Automated, inventory based marketing. Grote woorden die een heel erg eenvoudige marketing-oplossing beschrijven. Op basis van uw voorraad, creëert Modix AdBox de meest relevante advertenties voor potentiële klanten en brengt ze zonder omwegen naar uw eigen website!

Hoe werkt Modix AdBox?

Door in real-time de huidige voorraad van om het even welke dealer te checken, krijgen gebruikers onmiddellijk de meest relevante advertentie te zien. Bovendien komt de gebruiker op de meest relevante pagina van uw eigen website terecht. Een optimale gebruikerservaring staat hier absoluut centraal.

(Concreet: stel, je bent geïnteresseerd in bvb een tweedehands Volvo XC60. Je gaat op om het even welk moment via Google op zoek naar informatie. Modix AdBox checkt de voorraad van dealers in de buurt en presenteert een advertentie voor een Volvo XC60, mét een real-time prijsindicatie. U klikt vervolgens op de advertentie en komt terecht op de website van de dealer in kwestie, onmiddellijk op de pagina met enkel de XC60-voorraad.)

Wat moet u hiervoor doen?

U vertelt ons hoeveel u wenst te investeren, hoe lang u de campagne wil laten lopen, en in welke radius u wenst te adverteren. Opzet, optimalisatie, opvolging, rapportage,... van begin tot eind zorgt Modix voor een optimale besteding van uw budget.

Haal het meeste uit uw budget

Elk onderdeel van Modix AdBox is perfect op elkaar afgestemd, waardoor de advertenties ongezien relevant worden. Door uit te gaan van de ideale gebruikerservaring, daalt de gemiddelde kost van een campagne. Voor elke dealer biedt Modix AdBox een kost-efficiënte campagne op maat.  Het doel is duidelijk: een digitale win-win situatie die de potentiële koper rechtstreeks koppelt aan de juiste dealer.