Modix Blog

13.10.17

Mobiel in de showroom

De persoonlijke ervaring die de digitale consument verwacht

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De lancering van de iPhone veranderde de wereld - en de automotive sector.

10 jaar geleden werd de iPhone van Apple gelanceerd. Sinds deze lancering zijn er al 1.2 miljard iPhones verkocht waardoor de wereld onvermijdelijk veranderde.

Van hoe we communiceren tot de manier waarop we foto’s maken en zelfs hoe we de weg vinden; mobiele toestellen zoals de iPhone hebben onze gewoontes, ons gedrag en bijna elk aspect in ons leven veranderd.

Daar hoort de auto-industrie natuurlijk ook bij.

FORBES AND STATISTA

Deze verandering was alomtegenwoordig. Niets verandert het feit dat mobiele technologie een natuurlijke en erg belangrijke factor is geworden in het aankoopproces van een wagen. De Cox Automotive Car Buyer Journey toonde in 2017 aan dat het gebruik van mobiele toestellen voor het kopen van een voertuig tussen 2016 en 2017 is gestegen met 10% - een significante groei, zelfs in deze tijden. Hierbovenop steeg het gebruik van meerdere apparaten met 6%. Bij Millennials is dit verschil meer uitgesproken: 71% van deze Millennials gebruikt mobiele toestellen om te onderzoeken en online te kopen.

Mobiel in de showroom

Als u uw mobiele toestellen nog niet geïntegreerd hebt doorheen uw showroomervaring, maak dit dan een van uw prioriteiten. Waarom? Consumenten gebruiken hun mobiele toestellen zo goed als in elk aspect van de verkoop. De Car Buyer Journey studie vond ook dat twee van de meest frequente dingen die shoppers doen met mobiele toestellen in de concessie is prijzen vergelijken met andere dealerships (53%) en prijzen van voertuigen bij de dealer zelf opzoeken (40%). Consumenten willen de aankoop van een wagen als simpel ervaren. Het mobiele aspect is een geschikte, ondersteunende technologie en is nu geïntegreerd vanaf het begin van het aankoopproces tot de effectieve aankoop.

Vertrouwd, modern en passend

Door het online en in-store aspect te combineren, en de ervaring via mobiel te laten doorlopen tot in uw showroom, creëert u een vertrouwde, moderne en klantgerichte omgeving. Dit maakt het geloofwaardig en transparant voor de koper. De technologie en interactiviteit van de tablet of mobiel zorgt voor een hoger niveau van informatie en een interactievere ervaring. Het helpt om inzicht te krijgen in de voorkeuren van consumenten en de informatie die ze online hebben opgezocht voordat ze uw showroom bezochten. Mobiele technologie kan u een persoonlijkere ervaring aanbieden in de showroom, wat de doeltreffendheid creëert die digitale kopers vandaag verwachten.

Dit is hoe de mobiele technologie evolueert in de auto-industrie. 10 jaar geleden ontstond de iPhone, wij zijn in elk geval benieuwd wat de volgende 10 jaar zal brengen.


Source: http://blog.dealertrack.com/blog/dealertrack/2017/8/2/ten-years-ago-the-apple-iphone-debuted-the-world-and-automotive-retail-has-never-been-the-same