Modix Blog

04.01.17

Modix bij de start van een nieuw jaar

Achteromkijken. Vooruitkijken. Van naderbij bekijken.

Het jaar is amper een paar dagen oud en dat vinden wij bij Modix het ideale tijdstip om terug te blikken op de 366 boeiende dagen van 2016, een jaar dat naast enkele veranderingen vooral gekenmerkt werd door een hele reeks ontwikkelingen. Wij vinden het daarnaast ook het perfecte moment om al eens een blik op de toekomst te werpen.


Modix kreeg een nieuwe look

Het eerste kwartaal begon met een aantal positieve veranderingen, waarvan sommige zichtbaar waren maar andere niet. De meest opvallende van die veranderingen was ongetwijfeld de make-over van onze huisstijl: ons logo werd helemaal in het begin van vorig jaar vernieuwd, we ontwierpen een fris, nieuw design voor onze advertenties, brochures en externe communicatie – en we lanceerden een nagelnieuwe website. Wij gaan er bij modix.de prat op dat we niet alleen uitpakken met onze producten en diensten, maar ook de spots richten op de kern van ons succes: de leden van het Modix-team. Logisch, want wij zijn een bedrijf dat geschraagd wordt door onze mensen – en dat is een filosofie die wij op onze website graag laten zien.


Sterke partners, stevige positionering

Samen met de lancering van onze nieuwe Duitse website lanceerden wij ook onze nieuwe internationale website, in het Engels en te vinden onder modix.eu. Dat hadden we te danken aan de uitbreiding van onze internationale business aan het begin van de 21ste eeuw, toen we ook een volledige dochteronderneming werden van de vanuit de VS opererende Cox Group. Als een soort ‘digitale arm’ van één van ’s werelds grootste automobielgroepen zijn wij nu in staat om onze klanten een nog bredere waaier aan oplossingen voor te stellen en dat vanuit één enkele bron. Later dat jaar werden ook Modix China en Modix UK gelanceerd en daarmee bereikte het bedrijf opnieuw twee mijlpalen: het aanpakken van twee boeiende markten met heel wat potentieel.


Doorheen heel Europa op pad

Op het vlak van klantenrelaties viel er een hele reeks gedeelde succesverhalen te noteren, zoals onze veelbelovende projecten voor concessiehouders met bijvoorbeeld de lancering van Volvo Used Car Locators voor de Tsjechische Republiek, België en Spanje, het Volvo-voertuigenportaal in Japan, het BMW-voertuigenportaal in België en de websiteprojecten voor Nissan-concessiehouders in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. En dat zijn nog maar een paar van onze hoofdprojecten.


Gewoon een klasse apart

Het succes van de hierboven aangehaalde projecten bewijst dat de kwaliteit van ons werk duidelijk erkend werd en die vaststelling werd nog extra in de verf gezet door de positieve respons die we zowel voor onze kleine als voor onze grote projecten kregen. Van onze businesspartner Google kregen we in 2016 zelfs een heel speciale trofee: de “Google Best Quality Award”. Die prijs is een erkenning van de unieke kwaliteit van de Modix AdBox en van onze Google AdWords-campagnes in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Wij waren dus uitermate trots dat we onze trofee in ontvangst mochten nemen op de Google Premium SME Partner Conference in Dublin.


Een team zoals er maar één is

Het spreekt vanzelf dat je alleen maar topkwaliteit kunt leveren – en blijven leveren – als je kunt rekenen op een sterk team van specialisten. Zoals het team van Modix. Begin 2016 zijn wij wereldwijd van start gegaan met 85 collega’s en tegen december was ons team uitgegroeid tot een ploeg van bijna 200 teamleden uit meer dan 19 landen, die voor onze klanten slimme oplossingen ontwikkelen en met al die klanten een nauwe samenwerking opbouwen. ­Modix nam deel aan meer dan 20 internationale evenementen, hetgeen ons de gelegenheid bood om onze klanten, potentiële nieuwe klanten en businesspartners persoonlijk beter te leren kennen. 


Een proces van voortdurende verandering

Het is een feit dat 2016 voor Modix een jaar vol veranderingen was. Maar wat veranderde er voor onze klanten? In principe helemaal niets! Het is onze bedoeling om hen alleen maar de beste producten en diensten te blijven bieden! Om dit doel te bereiken willen wij onze relatie met u graag nog verder uitdiepen en samen met u oplossingen blijven ontwikkelen.

Om dit doel te bereiken zullen wij doorgaan met onze groeiplannen door nieuw talent te inspireren om bij ons te komen werken en door onze bestaande kantoren uit te breiden en te versterken. Daardoor zullen wij u de beste service op de markt kunnen blijven bieden en uw “go-to-partner” voor digitale marketing blijven. Door het maximum te halen uit de samenwerking met onze zusterbedrijven van Cox Automotive kunnen wij onze klanten uitgebreide oplossingen bieden vanuit één bron, waardoor we reële toegevoegde waarde genereren waar u rechtstreeks profijt uit kunt halen.

Het spreekt vanzelf dat wij onze bestaande producten zullen blijven perfectioneren, naast het ontwikkelen van nieuwe oplossingen en tools, zodat zowel fabrikanten als concessiehouders nieuwe digitale klanten kunnen aantrekken en op die manier hun winst kunnen doen stijgen. 

Wij kijken samen met u uit naar een spannend 2017: laten we toasten op de toekomst en op onze succesvolle samenwerking!