Modix Blog

02.03.17

Op zoek naar leads en potentiële klanten

In de wereld van digitale marketing is het cruciaal om het verschil te kennen tussen leads en klanten.

Beiden spelen een andere maar steeds prominentere rol in uw digitale strategie. Door uw marketing af te stemmen op het gedrag van elke groep, kunt u de interactie met alle aspecten van uw doelpubliek een flinke boost geven.


Leads en klanten: wat is het verschil?

Een lead is het eerste contact tussen een dealer en een potentiële klant. Dat kan de eerste vraag om inlichtingen aan een dealer zijn. Op basis van de informatie in die vraag kan de dealer dan actie ondernemen: een mail sturen of een telefoontje plegen. Een lead is een rechtstreeks resultaat van een marketingactiviteit zoals een banner op een website, een betaalde zoekadvertentie of een nieuwsbrief. 

Een potentiële klant is een identificeerbare persoon die al met uw bedrijf in contact is gekomen via een lead. Dankzij de informatie die deze persoon heeft verstrekt, kunnen uw verkopers rechtstreeks inspelen op zijn noden en hem de juiste diensten aanbieden. Een klant is een persoon die al gebruikmaakt van uw producten of diensten en dus al contact heeft gelegd met het autobedrijf.

Leads betekenen potentiële klanten en zijn voor elk bedrijf dus de eerste stap in het verkoopproces. Na de eerste vraag om inlichtingen kan men verdere actie ondernemen om aansluiting te zoeken bij klanten. Daarna wordt het proces herhaald om contact te leggen met zoveel mogelijk mensen.


Hoe geraken bedrijven aan meer leads?

Van alle potentiële autokopers start 88% zijn koopavontuur door online onderzoek te doen*. Dit betekent dat uw digitale aanwezigheid cruciaal is als u wilt dat nieuwe klanten uw autobedrijf vinden en contact met u opnemen. Hoe meer bezoekers u naar uw website, socialemediakanalen of online-advertenties lokt, hoe meer leads u zult genereren. Betaalde zoekadvertenties, webbanners, e-mailcampagnes en websitecontent zijn essentiële middelen om potentiële autokopers naar uw autobedrijf te halen.

 
Genereer meer leads voor uw bedrijf

Hoe beter uw verkoop- en marketingteams samenwerken, hoe vlotter u leads genereert en ervoor kunt zorgen dat die leads betrokken klanten worden.

Uw marketingteam beheert de kanalen om potentiële klanten aan te spreken. Het moet content ontwikkelen die nieuwe autokopers ertoe aanzet om u hun contactgegevens te bezorgen.

Zodra u beschikt over de informatie die u nodig hebt om contact te leggen met een potentiële klant, kan uw verkoopteam inspelen op diens interesses. De bedoeling: hem naar uw bedrijf halen als volgende stap in het aankoopproces ... en uiteindelijk een verkoop sluiten. 

Uw digitalemarketingstrategie is tegenwoordig de cruciale eerste stap in het verkoopproces en van het grootste belang als u kwalitatieve leads wilt aantrekken. Als deskundige op het vlak van digitale marketing in de autosector heeft Modix een reeks gespecialiseerde instrumenten ontwikkeld die u helpen uw aanwezigheid online te maximaliseren en productiever met klanten om te gaan.

Ons product Modix AdBox helpt u kwalitatieve leads aan te trekken door uw voertuigenvoorraad in realtime te tonen in Google via betaal-per-klikreclame. Bovendien maakt deze oplossing het mogelijk om dag en nacht te bieden op eender welk voertuig – volledig geautomatiseerd. Dit is maar een van de vele manieren waarop de diensten van Modix u helpen om uw omzet op te krikken en efficiënter meer klanten te bereiken.

Meer weten over hoe ons unieke productaanbod uw digitale strategie helpt te versterken? Neem snel een kijkje in de rubriek 'Producten' op onze website.

 

 *Cox Automotive via IGH Automotive Study